
Miriam Verhoeven
Als ondersteuningscoördinator ben ik vooral bezig met verbinden. Verbinding maken met ouders, met docenten, met leerlingen onderling. Verbondenheid en vertrouwen, dat is echt mijn ding. Dat kan op allerlei manieren; even kort een gesprekje voeren met een leerling, een groepsgesprek, een compliment uitdelen. We hebben oog voor het welbevinden van iedere leerling. Ik vind het belangrijk om leerlingen te laten voelen dat ze goed bezig zijn, daar groeien ze van.
Iedereen kan ook zichzelf zijn bij ons op school en krijgt de ruimte om zichzelf te ontwikkelen. We kijken naar de mate van betrokkenheid van de leerling. Er wordt echt naar de leerlingen gekeken en geluisterd, daarbij focussen we ons op hun talenten. Laten we vooral kijken naar wat ze wél kunnen. Daar hebben we ook de vrijheid en ruimte voor. We kunnen aan de slag met de doelen van een leerling, in plaats van de doelen van de vakken. Daar hebben we regelmatig gesprekken over met ze. Het is mijn doel dat ze steeds meer meedenken over hun eigen groei, bewust worden van wat ze allemaal kunnen en dat ook uit durven stralen.